Algemene Verkoopsvoorwaarden toepassing voor Msm bvba & Berkan bvba
- AANVAARDING VAN DE VOORWAARDEN
Elke bestelling aan BERKAN BVBA, handelend onder de benaming ANGORA KEUKENS is onderworpen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden, ongeacht andersluidende eigen voorwaarden van de koper. Door de ondertekening van de bestelbon verklaart de koper zich akkoord en aanvaardt hij alle clausules, behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomsten.
Deze algemene voorwaarden kunnen ten allen tijden worden gewijzigd, doch voor de lopende contracten blijven de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de ondertekening van de bestelbon.
- BETALING EN KLACHTEN
2.1 Alle facturen zijn contant betaalbaar op de zetel van de vennootschap.
Voor elke bestelling zijn de volgende betalingsvoorwaarden van toepassing:
- Bij bestelling 50 % voorschot, voor toonzaalkeukens 60 %.
- Bij levering 40 %, voor toonzaalkeukens 30 %.
- Bij definitieve oplevering 10%.
2.2 Klachten met betrekking tot de facturen dienen binnen de 15 dagen vanaf de datum van verzending per aangetekende brief worden overgemaakt, zo niet kunnen deze niet meer in aanmerking genomen worden.
2.3 Ingeval van niet-betaling op de datum van de vervaldag, wordt elk verschuldigd bedrag van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met 15 % als forfaitaire schadeloosstelling met een minimum van 100 € en zal op de verschuldigde som van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een nalatigheidinterest verschuldigd zijn van 5 %.
- PRIJZEN, LEVERINGSDATUM, PLAATS VAN LEVERING, EIGENDOMSOVERDRACHT, GEBREK AAN VOORRAAD
3.1 Onze prijzen blijven vast en definitief gedurende één jaar vanaf de ondertekening van de bestelbon.
3.2 De leveringsdatum kan door de koper worden uitgesteld zolang de productie nog niet werd gestart. De productie start zes weken voor de voorziene plaatsingsdatum. Wanneer de keuken reeds in productie is, dan kan de levering slechts één maal worden uitgesteld en worden de opslagkosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen 100 € plus BTW per begonnen week.
3.3 Wordt er echter binnen de acht dagen voor de voorziene leveringsdatum verzocht om levering en plaatsing uit te stellen, dan zal een nieuwe datum gepland worden en er kan een wachttijd optreden van ongeveer zes weken.
3.4 Wordt het uitstel minder dan 48 uren voor de plaatsing aangevraagd, dan heeft de verkoper daarenboven het recht om een schadeloosstelling te factureren van 200 € plus de BTW.
3.5 Elke levering zal plaatsvinden in een schone, droge, verwarmde en afgesloten ruimte om beschadiging of diefstal te voorkomen.
3.6 Wanneer de verkoper de leveringsdatum niet naleeft, dan heeft de koper 8 dagen de tijd om per aangetekende brief de uitvoering van zijn bestelling te eisen en dient de verkoper binnen de 20 werkdagen op te leveren, bij gebreke waaraan de verkoper de ontbinding van de koop kan vorderen, onverminderd zijn recht op een schadevergoeding van 80 € per week vertraging.
3.7 De eigendomsoverdracht van de goederen vindt plaats na levering en plaatsing en mits betaling van de volledige hoofdsom en desgevallend de bijkomende interesten en kosten.
3.8 In geval van ontbrekende voorraad van apparatuur zal de verkoper vervangapparatuur ter beschikking stellen en zal deze een nieuwe leveringstermijn voorstellen of een alternatief product aanbieden.
3.9 Indien de koper aan de koper, om welke reden dan ook, de levering/plaatsing blijft uitstellen en de wachttijd 12 maanden bedraagt, dan wordt verondersteld dat de koper wenst af te zien van zijn aankoop, dan wordt dit als een ‘annulering’ beschouwd en gelden de voorwaarden vermeld in art. 4.
- VERBREKING
Bij annulering van de bestelling door de koper dient een verbrekingsvergoeding betaald te worden van 30%, met een minimum van € 300. Deze vergoeding compenseert het eventueel betaalde voorschot.
- LEVERING, PLAATSING, OPLEVERING EN GARANTIEBEPALINGEN
5.1 Klachten met betrekking tot verlies, zichtbare schade aan het geleverde goed, onvolledige of niet-conforme levering dienen gemeld te worden op het ogenblik van de levering.
5.2 De plaatsing geschiedt in principe door de verkoper of door een door hem aangeduide installateur.
5.3 De werfplaats dient geschikt en/of aangepast te zijn van een professionele plaatsing, zijnde met stevige, loodrechte en haakse muren, een effen en droge vloer en de aanwezigheid van operationele water-, gas- en elektriciteitsaanvoer (230v) op de plaatsen voorzien op het technisch plan, evenals de afvoeren voor water en lucht van de dampkap.
5.4 De elektrische installaties dienen gekeurd en conform te zijn met de geldende voorschriften en reglementeringen. De koper draagt hiervoor alle verantwoordelijkheid. De verkoper of zijn installateur zal de elektrische huishoudtoestellen enkel aansluiten op bestaande en conforme installaties. Alle elektriciteits-, loodgieters- en werken voor de aansluiting van gas, etc. en supplementair schrijnwerkerijwerk of andere werken, zijn niet in de prijs inbegrepen. Gasinstallaties dienen uitgevoerd te worden door een gespecialiseerd bedrijf.
5.5 De oplevering wordt in principe gedaan op de dag van de montage en in het bijzijn van de koper en de eventueel van zijn installateur.
Ingeval van service na verkoop zal een nieuwe oplevering plaatsvinden op het ogenblik van het oplossen van het probleem. Bij gebreke aan oplevering en/of van een schriftelijke reclamatie van de klant binnen de 8 dagen na oplevering, wordt de levering als conform en in goede staat beschouwd.
5.6 Het keukenmeubilair, zijnde de kastelementen, fronten, scharnieren, lades en werkbladen genieten van een waarborg van 2 jaar, behoudens waterschade. Het eventuele arbeidsloon en de verplaatsingskosten verbonden aan deze garantie worden gedurende 1 jaar ten laste genomen van de verkoper.
5.7 De garantie dekt in geen geval de schade veroorzaakt door externe oorzaken, zoals vocht, vochtschade als het gevolg van het versleten siliconendichtingen. Het is de koper aangeraden om deze dichtingen om de 2 jaar te vernieuwen.
5.8 De garantie gaat in op de dag van levering en dekt geen slijtage als gevolg van oneigenlijk gebruik, verkeerde manipulatie, onaangepaste reiniging, krassen, schokken en/of breukschade door ongevallen. Indien bepaalde onderdelen binnen de garantieperiode van 2 jaar uit het gamma worden genomen, zal de klant, in geval van vervanging onder garantie, een alternatieve oplossing aangeboden worden. Voor showroomkeukens geldt een garantieperiode van slechts 1 jaar.
5.9 Voor de elektrische toestellen, kranen, filters, en lampen gelden de garantievoorwaarden die van kracht zijn op het ogenblik van de verkoop en die eigen zijn aan dat product en uiteraard ook vallen onder de verantwoordelijkheid van de producent van dat product.
- GESCHILLEN
6.1 In geval van een geschil verklaren de partijen zich akkoord om hun geschil voor bemiddeling voor te leggen aan een erkend bemiddelaar, lid van bMediation die partijen zal begeleiden om tot een minnelijke oplossing te komen.
6.2 Ingeval de bemiddeling geen oplossing biedt zijn enkel de Rechtbanken van Hasselt bevoegd om kennis te nemen van het geschil.